Pozycjonowanie to najskuteczniejsza, a przynajmniej jedna z najefektywniejszych form marketingu internetowego. O pozycjonowaniu swojej strony w Google powinien pomyśleć każdy jej właściciel, któremu zależy, aby cieszyła się ona dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Tyczy się to również przedsiębiorców prowadzących firmowe strony w województwie lubuskim. Jak wygląda tu lokalne pozycjonowanie stron? Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Nowa Sól, Żary i inne lokalne miejscowości mogą liczyć na pomoc SEOwców z Eureka Marketing.

1. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie lub też SEO to jeden z zabiegów, który jest częścią marketingu internetowego. Jego celem jest zapewnienie pozycjonowanej stronie internetowej jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania pod wskazanymi frazami lub wyrażeniami kluczowymi. Wyszukiwarką, z której Polacy korzystają najczęściej, również w zielonogórskim, jest Google (97% zapytań z tej wyszukiwarki). Sęk w tym, aby było to skuteczne pozycjonowanie w Google. Cena usługi pozycjonowania jest jednak różna, zależna od konkurencyjności i pracy, jaką należy włożyć dla zapewniania skutecznych działań SEO. Zielona Góra, sam powiat zielonogórski i reszta miast całego województwa lubuskiego nie są tu żadnym wyjątkiem.

Dobry SEOwiec podniesie pozycję pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę działania w obrębie samej strony (on-site), ale i na zewnątrz (off-site). To wszystko pozwala poprawić rozpoznawalność marki w Internecie i zwiększyć liczbę wyświetleń strony. Jeżeli to pozycjonowanie sklepu internetowego to z reguły ma pozytywny wynik na sprzedaż. Przy stronach wizytówkach przedsiębiorca odczuwa poprawę SEO przez wzrost zapytań o dany produkt lub usługę. Zawsze pozycjonowanie stron w Zielonej Górze przełoży się również na atrakcyjność samej marki, która wzbudzi zaufanie i poprawi wizerunek wśród lokalnej społeczności.

2. SEO i SEM – co je od siebie różni?

Wielokrotnie terminy SEO (z ang. Search Engine Optimization) i SEM (ang. Search Engine Marketing) są mylnie brane za jedno i to samo. To błąd, gdyż SEM jest pojęciem szerszym, uwzględniającym w sobie cały marketing internetowy w wyszukiwarce, skupiając również samo pozycjonowanie. Dla klientów z Zielonej Góry byłyby to więc nie tylko same usługi pozycjonowania, ale i kampanie PPC (ang. Pay Per Click) przez linki sponsorowane, reklamy przez Facebook, YouTube, remarketing czy Google Ads (dawniej Google Adwords). To, co dla wielu jest SEO, w rzeczywistości wykracza poza obszar samego pozycjonowania. Oczywiście im szerszy zakres usług SEM, tym marketing internetowy daje większe możliwości na płaszczyźnie reklamy.

3. Jakie korzyści przynosi lokalne SEO dla Zielonej Góry?

Pozycjonowanie stron, również w Zielonej Górze i okolicach, przekłada się na wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jeżeli wyższa jest jej pozycja, w przy tym większa będzie liczba fraz, na które internauci wyszukają witrynę, tym szersze grono użytkowników przejdzie z Google prosto na daną stronę www. Jednak poprawa widoczności to tylko jedna z wielu zalet, jakie przynosi SEO. Jako że Zielona Góra i każde inne miasto nie stanowi tu wyjątku, pozycjonowane strony zyskają przez:

  • poprawę widoczności strony firmy w wyszukiwarce

  • zwiększenie liczby użytkowników

  • większe zainteresowanie ofertą

  • zwiększenie sprzedaży oraz pozyskiwanie leadów sprzedażowych

  • budowanie zaufania i świadomości marki

  • dotarcie do idealnej grupy docelowej

  • reklamę wyświetlaną przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu

  • oszczędności, bo pozycjonowanie jest tańsze niż wiele innych form reklamy (również marketingu internetowego)

4. Czym są wyniki wyszukiwania wyszukiwarki Gogle?

Algorytmy Google są coraz inteligentniejsze i dobierają wyniki w zależności od zapytania użytkownika. Różne są w zależności od lokalizacji i tematyki. Jeżeli miejscem zamieszkania internauty jest gmina Zielona Góra, a on sam interesuje się firmą od SEO, pozycjonowania, tworzenia stron, sklepów internetowych czy optymalizacji, w wyszukiwarce najczęściej wpisuje przykładowe frazy:

  • strony internetowe Zielona Góra

  • sklepy internetowe Zielona Góra

  • SEO Zielona Góra

  • pozycjonowanie stron Zielona Góra

  • pozycjonowanie Zielona Góra

  • pozycjonowanie Zielona Góra cena

  • pozycjonowanie Zielona Góra cennik

  • pozycjonowanie stron internetowych Zielona Góra

  • pozycjonowanie stron www Zielona Góra

  • agencja SEO Zielona Góra

  • audyt SEO Zielona Góra

  • tworzenie stron Zielona Góra

  • marketing internetowy Zielona Góra itp.

Tak samo postępuje mieszkaniec Gorzowa Wielkopolskiego, Żarów i innych miejscowości w lubuskim. Wówczas na czele wyników wyszukiwania mogą pojawić się firmy lokalne, które świadczą usługę pozycjonowania stron w Zielonej Górze lub z innych miast (nawet całej Polski), ale przygotowane do realizacji usługi w lubuskim, co jest normalne, bo stronę pozycjonować czy stworzyć można przez Internet, nawet bez bezpośredniego kontaktu z klientem.

Inaczej wygląda to przy mechanikach, dentystach, cukierniach itp. Wówczas wyniki wyszukiwania niemal na pewno będą głównie składać się ze stron firm działających na rynku lokalnym w Zielonej Górze i okolicach.

4.1. Wyniki wyszukiwania – płatne i darmowe

Niezależnie od wpisywanych fraz i lokalizacji, wyniki wyszukiwania przy pozycjonowaniu stron dzielą się na płatne i darmowe. Pierwsze są reklamami Google Ads dla wybranych fraz kluczowych i pojawiają się na górze wyników wyszukiwania. Niżej są wyniki naturalne.

Tu również warto posłużyć się przykładem. Niech dalej naszą frazą będzie wyrażenie kluczowe „pozycjonowanie stron Zielona Góra". Wyniki sponsorowane pod tę frazę z reklam Google Ads będą wyróżnione kolorystycznie, a dodatkowo mogą przyjąć formę niewielkich grafik. Pod nimi będą wyniki naturalne.

Co kluczowe, strony korzystające z linków sponsorowanych nie muszą być dobrze pozycjonowane. Fraza „pozycjonowanie stron Zielona Góra" czy „SEO Zielona Góra" została wykupiona w reklamie sponsorowanej, ale wysoka pozycja witryny pod danym wyrażeniem kluczowym jest ograniczona czasowo, do momentu wykorzystania środków przeznaczonych na reklamę. Nie oznacza to, że ta forma marketingu internetowego jest niewłaściwa. Z linków sponsorowanych najczęściej korzysta się w ścisłym i dobrze przeanalizowanym terminie, np. przed świętami. Jednak prawidłowo i regularnie pozycjonowaną stroną dla wyrażenia „SEO Zielona Góra" będzie witryna, która wyświetla się pod stronami firm korzystających z płatnych linków reklamy Google Ads.

5. Co wpływa na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Zielonej Górze?

Algorytmy Google są na tyle skomplikowane, że nawet najlepszy SEOwiec nie zna wszystkich czynników, które amerykańska wyszukiwarka bierze pod uwagę przy pozycjonowaniu strony. Łącznie jest ich ponad 200, ale chcąc mieć prawidłowo pozycjonowaną stronę w Zielonej Górze dla lokalnego biznesu, uwagę należy zwrócić na trzy kategorie: zawartość pozycjonowanej strony, jej optymalizację i prowadzące do niej linki zewnętrzne.

5.1. Zawartość pozycjonowanej strony

Google zwraca uwagę na zawartość pozycjonowanej strony, biorąc pod uwagę znajdujące się na niej grafiki i treści. Algorytmy analizują m.in.:

  • częstotliwość występowania określonych słów kluczowych i ich synonimów

  • oryginalność treści (kopiowanie jest niedozwolone)

  • ich długość i przystępność (stosowanie nagłówków, punktowań, pogrubień, multimediów, tabel)

  • linki zamieszczane na stronie (ważne jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne)

Dlatego dobry specjalista od SEO z Eureka Marketing, jeszcze zanim rozpocznie pozycjonowanie strony z Zielonej Góry, wcześniej przeprowadzi audyt SEO. W ten sposób przygotuje listę elementów wymagających poprawy.

5.2. Linki zewnętrzne do stron

Dobre i skuteczne SEO, również dla Zielonej Góry, to przede wszystkim pozyskiwanie linków. Najlepiej z zewnętrznych serwisów o mocnej pozycji, ale ważne jest też linkowanie wewnętrzne, np. pomiędzy kolejnymi artykułami na blogu. W tym miejscu warto skupić się na jakości kosztem ilości. Linki z portali o wysokim autorytecie warte są znacznie więcej niż odnośniki pozyskiwane ze słabych witryn o niskich pozycjach. Ważne też, aby linki zdobywać z serwisów zbliżonych tematycznie.

5.3. Optymalizacja stron

Kluczowa jest także optymalizacja pod kątem SEO. Ważne, aby strona szybko się wczytywała, była właściwie zbudowana z menu, podstron i kategorii, a także nie miała błędnych i wygasłych przekierowań. Obecnie, kiedy powszechne są urządzenia mobilne, musi ona być również responsywna, prawidłowo wczytując się na urządzeniach mobilnych typu smartfon czy tablet.

6. Pozycjonowanie stron – Zielona Góra może liczyć na Eureka Marketing

Facebook, YouTube czy inne Social Media, remarketing, kampanie Google Ads czy SEO – każda płaszczyzna marketingu internetowego SEM może być skuteczna, ale pod warunkiem, że wcześniej zostanie dla niej opracowana właściwa strategia. W Eureka Marketing zawsze staramy się dostosować działania do specyfiki marki, branży i konkurencji, w tym przypadku na lokalnym rynku w Zielonej Górze. W ramach strategii, po przeprowadzeniu audytu SEO, a jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania stron z Zielonej Góry:

  • dobierane są słowa kluczowe

  • powstaje plan dotyczący budowy linków, rozbudowy treści i poprawy optymalizacji strony

6.1. SEO optymalizacja strony w Eureka Marketing

Kolejnym krokiem, zmierzającym w kierunku uzyskania wysokiej pozycji strony internetowej klienta z Zielonej Góry, jest rozpoczęcie działań SEO on-site. Na tym etapie specjaliści optymalizują czynniki mające wpływ na indeksowanie strony w Google (znaczniki meta, przekierowania, strukturę menu, błędy, mapę witryny, linkowanie wewnętrzne itp.). Jednocześnie trwają prace nad poprawą UX (ang. User Experience). Pod tym terminem kryją się doświadczenia użytkownika jako odbiorcy strony.

6.2. Optymalizacja treści na stronie

Pozycjonowanie stron, dla Zielonej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego i każdego innego miasta, nie może być skuteczne bez optymalizacji ich treści. Należy je sprawdzić pod kątem duplikatów i jeżeli to konieczne, przeredagować lub napisać od nowa. Oczywiście, opierając się o słowa kluczowe, na które strona główna, jak i podstrony mają być wyświetlane w Google. Jednocześnie treści muszą być właściwie sformatowane, przy wykorzystaniu nagłówków, pogrubień i punktowania, jak i wzbogacone o multimedia. Każde zdjęcie, wideo czy logo wpływa pozytywnie na odbiór treści przez użytkownika i uwiarygodnia je dla robotów Google’a.

6.3. Pozyskiwanie linków przychodzących

Zoptymalizowana strona jest gotowa do pozyskiwania dla niej linków. Link building to bardzo szerokie pojęcie, ponieważ linki można pozyskiwać na wiele różnych sposobów. Najważniejsze, aby robić to zgodnie z prawem przyjętym przez Google.

Najskuteczniejszy jest content marketing zewnętrzny, a więc publikowanie wysokiej jakości treści z linkiem do pozycjonowanej domeny. Jednak takie pozycjonowanie stron w Zielonej Górze nie musi być tanie. Cena zależna jest od długości treści i prestiżu witryny, na której ukaże się link. Poza tym należy liczyć się z wysokim kosztem stworzenia treści merytorycznej i specjalistycznej pod kątem SEO. Do tańszych metod zaliczyć należy tworzenie słabszych merytorycznie i krótszych tekstów, po czym publikowanie ich na mniej prestiżowych serwisach. Jeszcze inną metodą jest marketing szeptany, m.in. na forach tematycznych. Im większa różnorodność w pozyskiwaniu linków, tym lepiej, bo usługi pozycjonowania są bezpieczniejsze, bez obaw o jakąś karę od Google’a.

6.4. Rozbudowa tekstów

Rozbudowa tekstów po części wiąże się z działaniami prowadzonymi w zakresie content marketingu. Ważne, aby zdobywać nowe słowa kluczowe i jeszcze silniej pozycjonować się na obecne frazy. Jeżeli wrócimy do przykładu i za główne frazy uznamy „SEO Zielona Góra" i „pozycjonowanie stron Zielona Góra", kolejnymi mogą być np. „pozycjonowanie stron www Zielona Góra" czy „pozycjonowanie stron internetowych Zielona Góra".

Oczywiście wymaga to stałego regularnego tworzenia merytorycznych treści, dlatego w Eureka Marketing wielu klientom zalecamy stworzenie i prowadzenie tematycznego bloga. To ciekawa opcja dla każdego bez względu na branżę. Z jednej strony kolejne treści ułatwiają budowanie pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, z drugiej natomiast budują wizerunek marki eksperckiej, a jednocześnie mogą stanowić content w kanałach Social Media.

7. Skuteczne lokalne SEO w Zielonej Górze – cena usługi

Efektywne pozycjonowanie stron, również dla Zielonej Góry, to gwarancja wysokiego ruchu na stronie z naturalnych wyników wyszukiwania, co najczęściej przekłada się na intensyfikację zysków dla firmy. Nie da się jednak tego osiągnąć bez inwestycji, zwłaszcza na starcie. Najtrudniejsze są początki, zwłaszcza kiedy strona główna i jej podstrony nie były pozycjonowane. Trzeba również pamiętać, że pozycjonowanie stron to proces długofalowy, który należy prowadzić regularnie.

Jako że nie ma dwóch identycznych przypadków walki o wysoką pozycję witryny, nie ma jednego i stałego cennika dla pozycjonowania stron w Zielonej Górze. Cena uwarunkowana jest obecną pozycją witryny, działaniami, jakie zostały dla niej wykonane w przeszłości, frazami, na które ma być pozycjonowana, ale i oczekiwanym przez klienta wyniku. Dlatego przed rozpoczęciem pracy, agencja SEO Eureka Marketing określa i wycenia zakres działań, mając na uwadze szacunkowy budżet klienta. Trzeba jednak pamiętać, że to nie tylko czas spędzony przez programistów nad optymalizacją witryny, ale również koszty pracy SEOwców, copywriterów czy grafików. Dodatkowe wydatki to koszty zewnętrzne, np. za publikację tematycznych treści w serwisach. Inaczej wygląda pozycjonowanie lokalnej strony internetowej od SEO dla sklepów internetowych. Koszt pozycjonowania zawsze warto jednak dostosować do potrzeb firmy i branży.

8. Podsumowanie

Bez wątpienia każdy lokalny przedsiębiorca, który zdecyduje się na pozycjonowanie stron w Zielonej Górze, może liczyć na wzrost ruchu organicznego o kilkadziesiąt procent, co pomoże mu z kolei w zwiększeniu sprzedaży produktów lub usług. To duża szansa na wyprzedzenie lokalnej konkurencji, która często lekceważy tę płaszczyznę marketingu internetowego, uważając, że to nieskuteczna i słaba promocja. W rzeczywistości jest inaczej i SEO dla Zielonej Góry może dać o wiele lepszy i długofalowy efekt niż znacznie droższa, a przy tym krótko widoczna przez potencjalnych klientów reklama w TV, radiu, gazecie itp.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>